Digitale Methode Aardrijkskunde.

Laat aardrijkskunde tot leven komen in deze activerende en unieke leermethode! Allesomvattend, volledig aanpasbaar en bovendien de helft voordeliger dan een klassiek schoolboek.

Ontdek de Digitale Methode Aardrijkskunde.

Waarom kiezen voor Digitale Methode Aardrijkskunde?

Met Digitale Methode Aardrijkskunde heb je een aantal sterke troeven in handen om je leerlingen op een aantrekkelijke, boeiende en vooral interactieve manier aardrijkskunde te laten ontdekken én onderzoeken.

Flexibel + leerlinggericht

Digitale Methode staat voor flexibel en leerlinggericht onderwijs.

Intelligent + geïntegreerd 

Digitale Methode ontsluit kant-en-klare leerinhouden vanuit een intelligent en geïntegreerd platform.

Dynamisch + aanpasbaar

Digitale Methode is een dynamische en volledig aanpasbare leermethode waarin je kan samenwerken met collega’s

“Digitale Methode is een erg complete en rijke methode en je hebt bovendien de mogelijkheid om zelf dingen toe te voegen, dingen aan te passen en het heel erg individueel te maken. Het wordt echt je ‘eigen methode’. Dat kan je niet met een klassiek boek .. en met Digitale Methode gaat dat echt supersnel! “

Maarten Dejonckheere

leerkracht aardrijkskunde, 1ste en 2de graad

  • Activeren van voorkennis

    Leerlingen weten vaak meer dan ze zelf beseffen. Bij het begin van een nieuw leertraject activeert Digitale Methode Aardrijkskunde waar mogelijk de aanwezige kennis bij de leerlingen. In verschillende opdrachten passen leerlingen kennis toe die ze in vorige leerjaren al verworven hebben.

  • Leerlingen verwonderen

    In het eerste jaar wordt de basis van het aardrijkskundig leren, werken en denken aangeleerd. Vanaf het tweede jaar worden die inhouden, denkwijzen en vaardigheden uitgediept, toegepast en aangevuld, volgens de didactiek van het spiraalsgewijs leren. We kiezen voor onderwerpen die de leerlingen kunnen aanspreken en boeien en die aansluiten bij hun leefwereld. Er is ook aandacht voor duurzaamheid, zoals gevraagd in ET en LPD.

  • Focus op vaardigheden

    Volgende vaardigheden worden veelvuldig aangewend en toegepast:

    • kaart- en atlasgebruik;

    • lezen, structureren en interpreteren van allerlei thematische kaarten;

    • lezen en analyseren van klimatogrammen en andere grafische informatiebronnen;

    • analyse van beeldmateriaal;

    • gebruik van Google Earth, Google Maps, Topomapviewer en Geopunt;

    • zoeken naar verticale en horizontale relaties tussen landschapsvormende lagen.

    Met de handige Basisvaardigheden heeft een leerling in elk leerjaar steeds duidelijke stappenplannen bij de hand

  • Structuur

    Afgebakende leertrajecten met duidelijk geformuleerde leerdoelen zorgen voor structuur. De leerinhouden worden stap voor stap opgebouwd en leerlingen worden geactiveerd om zelf aan de slag te gaan. De tekst, voorbeelden, oefeningen en interactieve elementen vormen één afgewerkt geheel.

  • Visueel aantrekkelijk

    De leerlingen ontdekken en ervaren aardrijkskunde via een mix van tekst, afbeeldingen, interactieve oefeningen, dynamische kaarten, animaties, lesvideo’s en websites. De integratie van al deze elementen in één leeromgeving zorgt voor een complete en interactieve leerervaring.

  • Flexibel en aanpasbaar

    Als leerkracht heb je alle vrijheid om te variëren tussen werkvormen. Een onderwijsleergesprek of liever de leerlingen zelfstandig aan de slag met jou als coach? Jij bepaalt wat nodig is voor je leerlingen. Bovendien kan je de methode ook volledig aanpassen en naar de hand zetten, helemaal op maat van jouw leerlingen. Kan differentiëren nog makkelijker?

Schrijf je school in voor een proeftraject!

Stap net als 250 andere scholen in Vlaanderen in een gratis proeftraject. Laat leerkrachten en leerlingen volwaardig kennismaken met onze Digitale Methodes. Klik op de oranje knop, vul het formulier in en we activeren de toegang voor je school.

Proefproject aanvragen