Digitale Methode geschiedenis.

Laat de geschiedenis tot leven komen in deze activerende en unieke leermethode.  Volledig aanpasbaar en bovendien de helft voordeliger dan een klassiek schoolboek.

Digitale Methode geschiedenis in het kort.

Waarom kiezen voor Digitale Methode geschiedenis.

Met Digitale Methode geschiedenis heb je een aantal sterke troeven in handen om je leerlingen op een aantrekkelijke, boeiende en vooral kritische manier de geschiedenis te laten ontdekken én onderzoeken.

Historisch Denken

Activerende en interactieve opdrachten ondersteunen het kritisch omgaan met bronnen.

Multimedia

Integratie van tekstuele, visuele en interactieve elementen zorgt voor een complete leerervaring.

Flexibel

Vrijheid om te variëren tussen verschillende werkvormen om leerlingen aan de slag te houden zoals jij dat wil.

"Digitale Methode Geschiedenis biedt ontzettend veel troeven om de geschiedenislessen tot leven te brengen in de klas. Leerlingen gaan op ontdekking, al dan niet onder begeleiding van de leerkracht. Ze maken opdrachten en krijgen vanuit de methode onmiddellijke feedback. Leerlingen kunnen dus niet langer meer passief het antwoord afwachten, maar moeten actief aan de slag met de rijke opdrachten van Digitale Methode"

Wim Provoost

Leerkracht geschiedenis, 2de graad

  • Activeren van voorkennis

    Leerlingen weten vaak meer dan ze zelf beseffen. Bij het begin van een nieuw leertraject activeert Digitale Methode Geschiedenis waar mogelijk de aanwezige kennis bij de leerlingen. In verschillende opdrachten passen leerlingen kennis toe die ze in vorige leerjaren al verworven hebben.

  • Historisch denken

    Helemaal in lijn met de nieuwe eindtermen krijgt de leerling stap voor stap de verschillende aspecten van historisch denken in de vingers. In activerende en interactieve (onderzoeks)opdrachten leert de leerling kritisch omgaan met diverse bronnen.

  • Visueel aantrekkelijk

    De leerlingen ontdekken en ervaren de geschiedenis via een mix van tekst, historische kaarten, interactieve tijdsbanden, sterk visueel bronnenmateriaal, beeldfragmenten, lesvideo’s en virtuele bezoeken aan monumenten en tentoonstellingen. De integratie van al deze elementen in één leeromgeving zorgt voor een complete historische leerervaring.

  • Flexibel en aanpasbaar

    Als leerkracht heb je alle vrijheid om te variëren tussen werkvormen. Een onderwijsleergesprek of liever de leerlingen zelfstandig aan de slag met jou als coach? Jij bepaalt wat nodig is voor je leerlingen. Bovendien kan je de methode ook volledig aanpassen en naar de hand zetten, helemaal op maat van jouw leerlingen. Kan differentiëren nog makkelijker?

Schrijf je school in voor een proeftraject!

Stap net als 250 andere scholen in Vlaanderen in een gratis proeftraject. Laat leerkrachten en leerlingen volwaardig kennismaken met onze Digitale Methodes. Klik op de oranje knop, vul het formulier in en we activeren de toegang voor je school.

Proefproject aanvragen