Allesomvattende Digitale Methodes.

Samen met leerkrachten als auteurs, onderwijswetenschappers en technische experten ontwikkelen we onze Digitale Methodes voor het secundair onderwijs. Alles wat je met een klassiek schoolboek kan, versterkt met digitale mogelijkheden om leerstof flexibel, interactief, visueel aantrekkelijk én gedifferentieerd te brengen. Jouw persoonlijke assistent als leerkracht en de ideale partner voor laptops in de klas. Ontdek in het filmpje onze missie of vraag meteen een gratis proefproject aan.

Proefproject aanvragen

Bekijk een korte versie van onze Virtuele Opendeur.

Ontdek onze Digitale Methodes.

Klik op de afbeelding voor jouw vak en ontdek hoe we jouw Digitale Methode hebben ontwikkeld. Wil je de volledige inhoud van onze Digitale Methode inkijken? Schrijf je school dan in om een proefproject te starten.

Leerkrachten enthousiast, leerlingen gemotiveerder.

Meer dan 30.000 leerlingen van 140 scholen hebben dit schooljaar hun klassieke boeken vervangen door Digitale Methode. Honderden andere activeerden een gratis proefproject om de mogelijkheden te verkennen. Leerkrachten die er dagelijks mee in de klas werken getuigen in deze video's over Digitale Methode.

Kim Koninckx, leerkracht wiskunde van GITOK Kalmthout over automatische feedback, herhaling en het evenwicht tussen papier en digitaal.

De vakgroep Frans van het Sint-Paulusinstituut Gent over het evenwicht tussen klassikaal en zelfstandig werken.

Directie en leerkrachten van het KA Ekeren over vlot differentiëren met Digitale Methode en het enthousiasme van de leerlingen.

Jan Leunckens, leerkracht Nederlands bij Pius X Antwerpen over de vakgroep als team voor differentiatie.

David Vierbergen, leerkracht wiskunde bij Stroom Leuven over voorkennis, herhaling en de leerlingen die op eigen tempo aan de slag kunnen.

Directie en leerkracht geschiedenis van Einstein Atheneum Gent over tijdsbesparing, samenwerken als vakgroep en de motivatie bij de leerlingen.

Waarom onze pilootscholen fan zijn van deze Digitale Methodes.

Voor de leerling

Zelfstandigheid

Zelfstandig begeleid studeren, meer autonomie zorgt voor gemotiveerdere, meer betrokken leerlingen.

Maatwerk

Digitale Methodes op maat van elke leerling of gegroepeerd volgens competenties i.p.v. ‘one size fits all’.

Interactiviteit

Multimediaal en multimodaal aanbod van inhoud: tekst, schema’s, video’s en interactieve elementen.

Print

Studeren op papier? Geen probleem, de Studeergids is offline of op papier beschikbaar.

Voor de leerkracht

Flexibiliteit

Zet onze Digitale Methode volledig naar jouw hand en voeg eigen lesmateriaal toe.

Differentiatie

Automatische differentiatie die je verder kan verdiepen met oefeningen/ leerstof op maat.

Variatie

Varieer in je werkvormen, van klassikaal lesgeven, tot zelfstandig begeleid studeren.

Leercoach

Creëer de mogelijkheid om als leerkracht te evolueren naar leercoach met minder planlast.

Voor de school

Verlaging boekenfactuur

Vervang je klassieke schoolboeken met onze Digitale Methodes en je zal de prijs voor de leerling minstens halveren. Als school heb je geen kosten voor de versies voor leerkrachten.

Toekomstgericht onderwijs

Bied leerlingen en leerkrachten de tools om optimaal gebruik te maken van laptops in de klas. Met minder planlast en hogere motivatie, toekomstgerichter onderwijs.

Digitale Methode in cijfers

Icon

140

Scholen

Icon

30.000

Leerlingen

Icon

30+

Methodes

Icon

5.454.715

Totaal gemaakte oefeningen

Omkadering

Elk leertraject start met de omkadering, een introductie en kennismaking met het lesonderwerp en -inhoud. Een rijk aanbod van opdrachten, teksten, lesvideo’s en animaties laten de leerlingen stap voor stap de leerstof ontdekken. Je kan dit onderdeel samen met je leerlingen klassikaal behandelen, of hen met jouw begeleiding zelfstandig aan de slag zetten. Zet dit volledig naar jouw hand, betrek lokale actualiteit in de omkadering, zonder dat je als leerkracht ook theorie en oefeningen moet opbouwen.

Theorie

De theorie is per leertraject overzichtelijk gebundeld, met ook hier waar wenselijk lesvideo’s, schema’s, definities of regels en interactieve elementen die de leerstof aanschouwelijk maken. Ook downloadbare woordenschat- en begrippenlijsten hebben hier een plaats.

Oefeningen

Onze auteurs voorzien per leertraject oefenreeksen op 3 moeilijkheidsniveaus, remediërend, basis en verdiepend. Zowel om leerstof te drillen als meer contextuele, open vragenreeksen. Deze worden automatisch verbeterd, maar waar wenselijk hou je als leerkracht het stuur in handen. Verschillende oefentypes (van heel interactief tot meerkeuze) bieden leerlingen voldoende variatie. Bovendien voorzien we bij tal van leerstofonderdelen ook afdrukbare werkblaadjes voor verdere verwerking op papier.

Studeergids

Elk leertraject bevat ook een gestructureerde weergave van de Theorie in tabelvorm, met een kernvraag, kernbegrippen en een samenvatting. De Studeergids helpt leerlingen tijdens het studeren via een schematische en sobere opmaak in een tabelstructuur. Gebundeld voor alle leertrajecten is hij ook als PDF beschikbaar in de leraarskamer. Ben je overtuigd van alle mogelijkheden van Digitale Methode? Maar wil je graag nog een papieren onderdeel voor je leerlingen? Dat kan met de Studeergids! Je kan deze integraal zelf op school afdrukken of voor een beperkte meerprijs bijbestellen zodat die bij de start van het schooljaar geleverd wordt.

Evenwicht papier/digitaal = hybride lesgeven

De keuze voor Digitale Methode is zeker geen keuze voor uitsluitend digitaal onderwijs. Digitale Methode biedt alle leerinhoud digitaal aan op een heldere en gestructureerde manier en maakt daarbij gebruik van werk- en oefenvormen die de leerstof interactief, visueel aantrekkelijk en uitdagend maken.

Enkel wanneer het zinvol is, maakt Digitale Methode gebruik van papier, zoals de Studeergids voor de leerlingen en de vele downloadmogelijkheden naar werk- en oefenbladen, evaluatiefiches, onderzoeksopdrachten en langere leesfragmenten. Je bepaalt zelf als leerkracht hoe, waar en wanneer je papier inzet naast Digitale Methode. Dat evenwicht kan verschillen naargelang de leerstof of de klasgroep. Kortom, jij beslist!

Evenwicht klassikaal/zelfstandig

Hoe je Digitale Methode inzet in je klas, hangt af van verschillende factoren: het doel dat je voor ogen hebt, je eigen stijl als leerkracht, de schoolvisie, de kenmerken van je leerlingen, ... Digitale Methode is geen of-of-verhaal, óf leerkrachtgestuurd óf leerlinggestuurd, wel integendeel. Digitale Methode maakt het mogelijk om leerlingen zelfstandig de leerstof te laten ontdekken en verwerken maar geeft tegelijk aan de leerkracht alle ruimte om op een ‘klassieke’ manier les te geven. De leerkracht staat in elk geval centraal en houdt het stuur volledig zelf in handen.

Schrijf je school in voor een proefproject!

Stap net als honderden andere scholen in Vlaanderen in een gratis en vrijblijvend proefproject. Laat leerkrachten en leerlingen volwaardig kennismaken met onze Digitale Methodes en krijg ondersteuning van onze ervaringsdeskundigen. Klik op de oranje knop, vul het formulier in en we activeren de toegang voor je school.

Proefproject aanvragen